09:13 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
روزهای "زرین" با کسب بازدهی مطلوب در راه است

1399/10/22 09:56

عضو هیات مدیره سبدگردان کوروش:

روزهای "زرین" با کسب بازدهی مطلوب در راه است

نماد برتر- عضو هیات‌مدیره سبدگردان کوروش با اشاره به آغاز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در سهام زرین کوروش اظهار امیدواری کرد: بازدهی مطلوبی نصیب همراهان این صندوق شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، ابراهیم ابراهیمی با توجه به تحولات مستمر بازار سرمایه در سال اخیر گفت: شناخت جامعه از نقش و کارکرد صندوق‌ های سرمایه‌گذاری افزایش یافته اما کماکان عامه مردم شناخت کاملی از این ابزار سرمایه‌گذاری ندارند و برای آشنایی بیشتر جامعه با این صندوق ها نیاز به کار تبلیغاتی و همکاری همه ارکان حاکمیتی و عملیاتی بازار سرمایه است.


 


وی افزود: شرکت سبدگردان کوروش که فعالیت را از دو سال پیش آغاز کرد با عملکرد حرفه‌ای و کسب بازده متناسب با ریسک معقول طی این مدت، توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را جلب کرده و در راستای امکان ارائه خدمات به طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران، برنامه‌های متعددی را در جهت توسعه روش‌های ارائه خدمات در دستور کار دارد.


 


این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت، فراهم کردن دسترسی آنلاین و آسان سرمایه گذاران به این صندوق ها، امکان افزایش مخاطبان این ابزارها را فراهم آورده است. این ابزار سرمایه‌گذاری مناسب افرادی است که تخصص فنی و زمان لازم برای بررسی و تحلیل بهره بردن از ظرفیت های بازار سرمایه را ندارند و با استفاده از خدمات مدیریت حرفه ای این صندوق ها بصورت غیرمستقیم اقدام به سرمایه گذاری در بورس می کنند و با استفاده از ظرفیت بالای تجمیع منابع صندوق‌ها امکان افزایش تنوع‌بخشی و کاهش ریسک را فراهم می‌آورند.


 


ابراهیمی عنوان کرد: صندوق های در سهام به دلیل داشتن ظرفیت بهره برداری از رشد بازار سرمایه در واقع همبستگی بالایی با وضعیت بورس و شاخصه های کلان اقتصادی دارد. در این میان تنوع صنایع موجود در بازار و روندهای درآمدی مختلف این صنایع و سوق گیری صندوق ها به ایجاد پرتفوی متنوع سرمایه گذاری موجب شده تا برآیند عملکرد صنایع موجود در این صندوق ها مشخص باشد. این صندوق ها به دلیل مدیریت متمرکز و ساختارهای رسمی طی سال های اخیر همواره عملکرد بهتری از شاخص بازار و عموم سرمایه گذاران کسب کرده اند.


 


وی اضافه کرد: سبدگردان کوروش در راستای تکمیل زنجیره خدمات به مشتریان پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس، اقدام به پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه گذاری در سهام با عنوان زرین کوروش کرده است. پذیره نویسی این صندوق که از نوع قابل معامله (ETF) است از 23 تا 27 دی ماه از طریق کلیه کارگزاری ها ادامه خواهد داشت و با توجه به برنامه‌های مدیریت دارایی تدوین شده، امید می رود بازدهی مناسب و مطلوبی نصیب همراهان این صندوق شود.


 


بنابراین گزارش، دوره پذیره نویسی "زرین" از سه شنبه 23 دی به مدت سه روز ( تا 27 دی) بوده و مبلغ قابل پرداخت به ازای هر واحد 1000 تومان است که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدها دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت می پذیرد. در این پذیره‌نویسی حداقل و حداکثر واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی 9 و 99 میلیون واحد و حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی نیز نامحدود است.